اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

منشأ بوی نامطبوع در معالی‌آباد شبکه فاضلابی نیست

مدیر روابط عمومی آبفای شیراز گفت: علت بوی نامطبوعی که در منطقه معالی آباد استشمام می‌شود جمع شدن آب در زیر پل معالی آباد بوده و رفع این مشکل ربطی به شرکت آبفا ندارد.

منشأ بوی نامطبوع در معالی‌آباد شبکه فاضلابی نیست

بهرام زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بوی نامطبوعی که در منطقه  معالی آباد در برخی خبرگزاری ها گزارش شده است ربطی به لوله فاضلاب ندارند و علت آن جمع شدن آب در زیر پل معالی آباد است و رفع این مشکل ربطی به شرکت آبفا شیراز ندارد.

همچنین بوی نامطبوع در جنوب شرق شیراز به علت رودخانه کنار راهدار است که فاضلاب های صنعتی به آن وصل شده‌اند و همین باعث شده است که بوی نامطبوع ایجاد کند که برای رفع این مشکل،  تصفیه خانه‌ای راه‌اندازی شده است که با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی در خصوص مصرف آب شیراز ادامه داد: وضعیت مصرف آب شیراز به علت شرایط آب و هوایی در تابستان و زمستان متفاوت است به این صورت که در زمستان مصرف آب کمتر ودر تابستان بیشتر است؛ متوسط مصرف آب در زمستان شیراز 400 هزار متر مکعب در شبانه روز و در تابستان حدود 550 هزار متر مکعب در شبانه روز است.

مدیر روابط عمومی آبفای شیراز اظهار داشت: حدود 2 هزار و 450 کیلومتر شبکه فاضلاب در شیراز ایجاد شده است و حدود هزار و 200 کیلومتر دیگر نیاز به لوله گذاری می باشد تا کل شهر شیراز به شبکه فاضلاب وصل شوند.

 زاهدی بیان کرد: 75 در صد شیراز به شبکه فاضلاب وصل شده اند و بقیه مناطق با توجه به اولویت بندی و اعتباری که دولت در اختیار شرکت آبفا قرار می دهد به شبکه فاضلاب وصل خواهند شد.

وی تصریح کرد: به علت اینکه کوچه های قدیمی در شیراز باریک تروسن ساختمان ها بالا است لوله گذاری در این بافت ها مناطق قدیمی را تهدید می‌کند.

زاهدی عنوان کرد: شبکه آب شیراز چون قدیمی ترین شبکه شهرهای ایران بوده که فرسوده شده است که هر ساله حدود 100 کیلومتر از این شبکه تعویض می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول